Amfetamin og aminosyrer

jeg vil gjerne finne ut hva denne aminosyra/antioksidanten het Anin?anin) som hjelper og effektiviserer restitusjonstiden/evnen/sjanse for suksess for amfetaminmisbrukere. Jeg vet iallefall at å bruke speed/overdreven bruk da fører til at vi mangler en aminsosyre/oskidant – nettopp fordi at amfetaminet bruker opp disse byggesteinene fortere enn de produseres??
Hvor kan jeg få tak i denne hjelperen, og er det dyrt?
Takk for svar, dere vil antageligvis hjelpe flere en dere aner..

Mann, 46 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Vi skjønner ikke helt hvilken aminosyre du sikter til her. Så vidt vi vet fører overdreven bruk av amfetamin til mangel av flere essensielle næringsstoffer, og ikke bare en type aminosyre.
Men, du skriver at den aminosyren du tenker på heter noe som «Anin?anin». Det finnes en aminosyre som heter Arginin, kan det være den du tenker på? En forhandler av produkter som inneholder Arginin skriver følgende:
• L-Arginin blir brukt for å reparere og styrke muskelvev etter hard fysisk aktivitet.
• L-Arginin øker nivåene av nitrogenoksid, som igjen øker blodsirkulasjonen og dermed gir en bedre tilførsel av næring til arbeidede muskler.
• L-Arginin kan hjelpe mot å forebygge blandt annet hjerte og karsykdom. Behandling av sykdom og plager. Gir mer energi og raskere restitusjon.
• Aminosyren Arginin er ikke essensiell aminosyre for voksne. Må tilføres i maten til barn. Transporterer bort giftig avfall, og hjelper leveren i avgiftingsprosessene. Hjelper til med frigjøring av veksthormon, (GH, -growth hormone) aktiverer sårtilheling og tilheling av beinskader.
Vi vil presisere at RUStelefonen ikke står inne for disse påstandene, dette er salgsargumenter fra en forhandler.