Dårlig blodsirkulasjon

Jeg skriver en oppgave i forhold til min praksisperiode i rusomsorgen. Jeg har inntrykk av at dårlig blodsirkulasjon kan være et problem for rusmisbrukere. Jeg skal skrive en tiltaksplan der jeg kommer med forslag om å kjøpe inn en sirkulasjonstrener for de i aktiv rus. I kommunen hvor jeg jobber har vi et lavterskel tilbud som er åpent tre dager i uken. Det jeg lurer på er om det finnes noen relevant teori ift dette.

Kvinne, 29 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Vi kjenner ikke til noen generell teori om dette. Det mest nærliggende ville være å se på litteratur om blodsirkulasjon og farmakologi. Dette omtales i de fleste innføringer om temaet. Du kan f.eks. se på dette google-søket vi har gjort (Google Scholar). Du kan også kontakte SIRUS-biblioteket. SIRUS-biblioteket er et ressursbibliotek på rusmiddelspørsmål, og er åpent for alle. Du kan bestille litteratur, og be dem sende deg. Det kan også være nyttig for deg å kontakte en av medarbeiderne på SIRUS, for å be om konkrete råd angående teori på dette. (Klikk på den ansattes navn for å se arbeidsfelt, publikasjoner med mer.)
SIRUS-biblioteket er et ressursbibliotek på rusmiddelspørsmål, og er åpent for alle. – See more at: https://www.sirus.no/bibliotek/#sthash.pygJxa5G.dpuf