Søvnløshet, angst og hallusinasjoner

Hei, jeg sliter med søvnløshet som kan vare opp til 3-4 dager i strekk, før jeg sover kansje 3-4-5 timer med mareritt og kan våkne i panikk. Jeg får også hallusinasjoner, både natt og dag, jeg kan på en måte få så panikk av dem at jeg begynner å skjelve og blir anspent, slutter å tenke. Har hatt det slik i ca 2 år, har ikke vært hos lege, så lurte jeg på om det finnes medisiner som kan hjelpe? Og om hvordan det virker og om hvilken hjelp jeg kan få. Mvh

Mann, 17 år fra Aust-Agder
Det du beskriver høres ikke greit ut i det hele tatt. Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med fastlegen din og fortelle hvordan du har det. Du kan naturligvis få hjelp til det du sliter med. Det kan være at du skal ha en henvisning fra legen til å få noen å snakke med på BUP/psykolog.  Om du skal ha noen medikamenter er ikke så lett å svare på, det kan legen din ta stilling til når dere får snakket sammen.
Du skriver ikke noe om hvorfor du har valgt å ikke ta kontakt med lege underveis. Hvis det er slik at du ikke vil ta kontakt med legen din i første omgang, kan du snakke med helsesøster på skolen eller Ungdomshelsestasjon, hvis det finnes i din kommune.
Lykke til.