Hei. Jeg sliter veldig psykisk og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Har flere ganger tatt overdose, men har blitt reddet hver gang ved hjelp av pumping. Hvordan blir det når jeg tar en del tabletter sammen med alkohol? Hvor mange må jeg ta, og hvor mye må jeg drikke? regner med at ren sprit gjør susen, men det må jeg bare prøve for å finne ut.

, 20 år fra Sogn og Fjordane
Vi kan ikke fortelle deg hvor mye tabletter du må ta og/eller hvor mye alkohol du må drikke for at du skal klare å ta livet ditt. For det første ønsker vi ikke å hjelpe deg med dette, og for det andre er det store individe forskjeller på hvor mye man tåler. Det vi kan si er at medikamenter og/eller alkohol i store doser kan gi uforutsigbare virkninger. Hvis du fortsetter å eksperimentere med dette kan du risikere å pådra deg skade både på indre organer og hjerne. Vi håper derfor at du klarer å be om hjelp når du har det vondt slik at du etterhvert kan få det bedre psykisk. Hvis du ikke har noen å snakke med om dette kan du oppsøke lege og be om hjelp. Hvis du synes det er vanskelig å snakke med noen face too face kan du kanskje begynne med å ringe eksempelsvis mental helse på 116 123 eller kirkens SOS på 22 40 00 40. Der vil du treffe et medmenneske du kan snakke med om det som er vondt, så du slipper å føle deg alene med smerten.