Hasj ut av kroppen etter 3 år

Hei, jeg har røyket hasj gjennomsnittlig 4 ganger i uka i omtrent 3 år. Jeg er veldig høy og tynn, om det har noe å si. Jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før det er ute av tisset mitt, og hvor lang tid det vil ta før det er helt ute av kroppen min. takk for svar

Kvinne, 18 år fra Vestfold
THC er det viktigste aktive virkestoffet i cannabis. THC er fettløslig og lagrer seg i kroppens fettvev og i hjernens myelin. Om en person jevnlig røyker cannabis vil hun/han etterhvert få et lager av THC i kroppen. THC er det stoffet som kan spores lengst i menneskekroppen; fra ca 3 dager til 3 måneder.
Om du røyker hasj daglig kan det ses på urinprøve i opptil 3 måneder. Om du røyker hasj ukentlig, altså et par ganger i uka vil det kunne påvises noe kortere; alt fra 10 dager til noen måneder. Enkeltinntak av cannabis kan spores i urinen i opp til 1 uke.
Ved å røyke hasj et par ganger i måneden kan det spores i blodet i opptil 24 timer etter inntak. Røyker du daglig, risikerer du faktisk å ha THC i blodet til enhver tid, rett og slett fordi kroppen ikke rekker å skille det ut før du påfører den ny THC.
En kan også finne spor av at du har røyket hasj i håret ditt. Så fremst du ikke klipper deg eller farger håret, kan dette påvises i måneder og til og med år.
For mer info om hasj se vår brosjyre om cannabis og om hvor lenge det sitter i kroppen her.