Hasj omgjort til promille

Hei.
Om jeg har røyka ca 0,2 g hasj og kjører en time senere hvor mye vil det ca gi i utslag på en blodprøve (omgjort til promille?)?
Hva er eventuelt straffen for dette?
Dannyboy

Mann, 32 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Når konsentrasjon av rusmidler i blod skal omregnes til promille brukes enheten mikromol pr liter blod. For Cannabis innebærer dette at de måler hvor mange mikromol THC du har i kroppen pr. liter blod. Du kan se på oversikten «Faste grenser i trafikken for andre rusmidler enn alkohol» for mer informasjon om mengde, omregning og eventuell straffeutmåling.
I hasj kjøpt på det illegale markedet vil THC mengden variere veldig. Det er derfor ikke mulig å si hvor mye THC du har i blodet ditt en time etter du røyket 0,2 gram.