Å bli clean fort

Jeg har nå vært clean fra cannabis 4 mnd. Jeg går på urinprøver annenhver mandag. Nå er det 2 uker til jeg skal ta urinprøve og jeg har bare røyket en gang. Hvor lang tid tar det før det går ut av kroppen, og hva kan jeg gjøre for å bli clean før jeg skal ta urinprøve igjen?

Kvinne, 16 år fra Oslo
Cannabis kan påvises i urinen inntil 7 dager etter et enkelt inntak (ved omfattende bruk kan det vises i urinen opptil måneder). Mengden THC i kroppen er avhenging av hvor stort inntaket er og hyppighet/ hvor ofte det brukes. Det er nok ikke noe spesielt du kan gjøre for å bli fortere clean, men dersm du ikke røyker før urinprøven din om to uker vil den etter all sannsynlighet være negativ. Om du vil lese mer om cannabis kan du se på vår brosyre her.