Subutex og antibiotika

Hei. Fått apocillin 1 g/1000 mg x 4 for dagen pga betennelse fra tann til kjeven min. 4 dagen idag, ble såå syk. Spydd, feber, fryser, vondt, svimmel. Så slo det meg- gjør antibiotika slik at sub ikke funker? At jeg bare har abstinenser? Kansje det krasjer? Jeg skyter sub(buprenofin) ca 2 mg 4-5 ganger for dagen..

Kvinne, 23 år fra Hordaland
Dette er egentlig et spørsmål som en lege vil svare bedre på enn det vi kan, da vi ikke er helsepersonell. Så vi anbefaler deg å snakke med utskrivende lege om dette. Når det er sagt, er vi ikke kjent med at det er noen interaksjoner mellom antibiotika og Subutex. Felleskatalogen nevner at enkelte typer antibiotika faktisk kan forlenge virkningen av Subutex. Men det du beskriver er jo som du kankskje vet ganske likt opioid-abstinenser. Det kan være at du ikke tåler Antibiotikaen? Dette bør du ta opp med legen!