Remeron

Hei, gutt 16, jeg lurte på om det er farlig å ta remeon 30mg. Hvis jeg brekker den i kvart eller halv, og tar den, kan jeg dø eller havne på sykehus? Pillene er ikke til meg, men har lest man blir døsig, og lightheaded og trøtt og får sove bedre. Takker for svar på forhånd 🙂

Mann, 16 år fra Aust-Agder
Remeron er et reseptbelagt antidepressiva og kan som de aller fleste legemidler gi bivirkninger. Noen ganger kan bivirkningene være farlige og gi skader. Derfor skal Remeron kun brukes i samråd med en lege. Hvis du allikevel har tatt dette medikamentet i den dosen du beskriver er det ikke noe fare for forgiftning. Har du problemer med å slappe av å sove, og du tror du trenger medisin eller annen hjelp for dette problemet, kan du ta kontakt med fastlegen din eller helsestasjon for ungdom.