narkotika

hei jeg er en 15 år gammel gutt fra sunnland skole. og har et prosjekt om narkotika. og jeg lurer på om jeg kunne få deres prspektiv/svar på et spørsmål. dette er spørsmålet: en klasse kamerat har begynner og skulke skolen. han oppfører seg mer aggresiv enn vanlig dere mistenker at han fått venner som bruker narkotika. hva ville dere ha gjort? et kjappt svar hadde vert fint 🙂

Mann, 15 år fra Sør-Trøndelag
Så spennende oppgave du har fått!  Det er vel kanskje helst ditt perspektiv læreren er ute etter, men vi kan jo gi deg en pekepinn på mulige ting å gjøre:
• Snakk med klassekameraten. Ta opp din bekymring og spør hvordan han har det. Spør om han ønsker noen å snakke med, og hjelp han med å finne noen han kan gå til (for eksempel helsesøster, lærer).
• Snakk med læreren.
• Snakk med foreldrene dine. Dette er ikke noe en 15-åring bør ordne opp i selv. Foreldrene dine har mulighet til å ta dette videre med klassekameratens foreldre, læreren deres eller lignende.
• Det viktigste er at du snakker med noen om dette.
Lykke til med prosjektet!