Hasjbrownies.

Hei, jeg spiste 2,5 stykker av en hasjbrownie kake den 27.Desember.2014. Det var 25 gram i hele kaka. Vet ikke hvor mye hasj jeg fikk i meg, men jeg skal på helsesjekk på tirsdag. (10.02.15) og er ikke sikker på om de tar urinprøve. Men hvis jeg tar urinprøve, tror du at det kommer til å vises? har også røykt hasj en gang den 18.Januar. Røyker ikke fast! Dette er det eneste! Tror du at det kommer til å vises i urinprøven?

Kvinne, 15 år fra Rogaland
Er det en vanlig helsesjekk, er det normalt ikke vanlig å måtte avgi urinprøve. Skulle du likevel bli bedt om det, skal du informeres om hva de er ute etter å sjekke, samt hvorfor.
Ved sporadisk bruk kan cannabis spores i urinen i inntil en uke etter inntak. For en vanerøyker kan sporingstiden være noe lengre.
Det å bruke cannabis kan ha noen konsekvenser i forhold til fysisk og mental fungering. Det kan være skadelig å bruke cannabis over tid.
Du kan lese mer om cannabis her