FORHØYET CPR

hei, jeg var på helseskjekk idag og da tok jeg en blodprøve. De sa da at jeg hadde forhøyet Cpr. Kan man få forhøyet Cpr av hasj? røykte sist 18.januar så lurer på om det kom noe utslag fra det. Hvis det ikke er derfor så kan det væte fordi jeg er forskjølt.

Kvinne, 15 år fra Rogaland
Vi antar at du mener forhøyet CRP. CRP står for C-reaktivt protein. Proteinet produseres i leveren, og har en funksjon i forbindelse med betennelsesreaksjoner i kroppen. Det er derfor mest sannsynlig at det skyldes at du er forkjølet, og ikke at du har røyket hasj. Hvis du er usikker på slike ting, kan det være lurt å snakke med legen din om dette. Du trenger ikke å fortelle at du har røyket hasj, men du kan for eksempel spørre på generelt grunnlag.
Du kan lese mer om cannabis her.
Trenger du noen å prate med, kan du ringe oss på RUStelefonen (08588) eller kontakte oss på chatten på vår hjemmeside.