Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Blitt rød i huden etter amfetamin

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Har brukt i 3 dager i strekk, har hjertebank, høyt blodtrykk å fikk plutselig rød utslett på brystet og ben. Hva kan dette være?
Mann, 19 år fra Vest-Agder


Bruk av rusmidler, særlig amfetamin, gjør at hjerte-kretsløpet utsettes for påvirkning ved at blodtrykket stiger, man får hjertebank og muligens kan dette også være forklaringen på fargeforandringen du ser. Det kan også være at du har fått en allergisk reaksjon på noen av tilleggstoffene amfetaminen er blandet ut med (noe man aldri kan vite hva er). Om du fortsatt har hjertebank og høyt blodtrykk selv om rusen har gått ut, kan det være både resultat av de fysiske belastninger du har påført kroppen din, og psykisk stress – mange opplever sterk angst i form av for eksempel hjertebank og «pressing» rundt hjertet ved nedtur.  Det du merker av kroppslige forandringer som du bekymrer deg for, bør du ta alvorlig. Vi anbefaler deg å ta kontakt med lege. Her finner du mer informasjon om amfetamin.

 

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.