Sjekk av urin

Hei, Min samboer er mistenksom på om jeg har tatt kokain eller amfetamin. Dette prøver jeg å si at jeg ikke har gjort, men hun vil ha «bevis» på det. Og da lurer jeg på hvor jeg kan få sjekket dette og levert en urinprøve? Jeg vil helst ikke gå til fastlegen min, da han er mye med familien min å gjøre.

Mann, 25 år fra Akershus
Den enkleste måten dere kan få gjort dette på er kanskje å kjøpe tester på apoteket til hjemmebruk. Da kan hun se at du bruker testen som du skal, og hun kan bestemme når du skal ta den. Vær oppmerksom på at hurtigtester kan gi falske positive svar, så hvis du skulle teste positivt uten å ha tatt noe – ta en test til.
Hvis din samboer ønsker «ordentlige laboratorietester» kan du oppsøke en annen lege enn fastlegen din (privat legesenter), og be om henvisning til urinprøver der.