Mye alkohol og paracetamol

Hei! Har den siste uken drukket mte alkohol hver dag. Jeg kan ikke så mye med enheter men hvert fall ca to flasker vin eller tilsvarende. har også hatt sterk tannpine, så har tatt mye paracet og ibux hver dag også. Det gikk opp for meg at dette kanskje kunne være skadelig for leveren. Er veldig dårlig, ekstremt sliten, veldig kvalm, og har en skikkelig sulthetsfølelse selv om jeg spiser mye veldig vondt øverstg i magen på en måte. Kan jeg ha akutt leversvikt?

Kvinne, 22 år fra Hordaland
Vi kan ikke svare på om du har en leverskade eller forklare de mavesmertene du har. Vi er ikke leger eller helsepersonell.
Men vi vil ut fra det du skriver anbefale deg at du tar kontakt med fastlege og tannlege ganske snart. Du har hatt et høyt forbruk av alkohol siste uken og i tillegg inntatt endel medikamenter mot tannsmerter. Bortsett fra at kombinasjonen er dårlig for leveren din over tid, så går vel ikke tannpinen over av seg selv.
Du skriver ikke om du vanligvis har et høyt forbruk av alkohol, men det kan du i så tilfelle også ta opp med legen din. Legen kan henvise deg til DPS eller et tilsvarende sted for samtaler/hjelp.