HPPD?

Hei, har brukt LSD en del ganger i svært høye doser, uker etter sistegangs bruk sitter jeg igjen med merkelige synsforstyrrelser på høyre øye, er akkurat som om noen tar et bilde (som i blits) inne i øyet, føles også ut som jeg ar en slags krampe, som i form av rykninger. Kommer dette til å vare livet ut og finner det noe medesiner mot dette?

Mann, 23 år fra Oslo
Det å oppleve flashbacks etter bruk av LSD er nokså vanlig, men slik du beskriver det er dine synsforstyrrelser av en mer konstant art . Du nevner selv HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder), som er en lidelse som kan inntreffe etter bruk av hallusinogener. HPPD kan gi varige synsforstyrrelser slik du beskriver at du har, men vi kan ikke vite om det er det du har fått. Vi anbefaler deg å oppsøke lege for å finne ut av det.
HPPD er en varig lidelse, og så vidt vi vet finnes det ikke noen bestemt medisin som kan kurere det. Det betyr ikke at det ikke finnes medikamenter som kan lette på plagene, men det kan ta litt tid å finne riktig medisin for deg. Dette er noe som en lege kan hjelpe deg med.