Alkoholisme

Hvordan hjelpe i en situasjon der den ene er alkoholiker og den andre er avholdende. Vært vold i bilde, alkoholiker er pågrepet for promillekjøring og anmeldt for familevold, et felles mindreårig barn. Hvordan skal man som pårørende gå frem?

Kvinne, 42 år fra Nordland
Dette en komplisert situasjon og det er vanskelig for oss å gi deg skikkelig rådgivning på bakgrunn av den informasjonen du har gitt her. Men er det grunn til alvorlig bekymring for barnets velferd så bør barnevernet kontaktes. Her finner du nyttig informasjon og lenker om barnevern. Hvis det er snakk om vold i nære relasjoner, enten det er fysisk eller psykisk vold, kan det være nyttig å ha kontaktinformasjon til krisesenter. Her er en oversikt over sentere i Nordland. NKS Veiledningssenter for pårørende i Nord Norge AS er et gratis lavterskeltilbud for pårørende til rusmiddelavhengige. Dette kan du tipse om. Her finner du kontaktinformasjon.
NKS Veiledningssenter for pårørende i Nord Norge AS er et gratis lavterskeltilbud for pårørende til rusmiddelavhengige. – See more at: https://veiledningssenter.no/nord-norge#sthash.8fVgWOvn.dpuf