Heii, en venninne av meg sliter veldig mye med depresjoner, kutting, spiseforstyrrelser.. Hun tok 9 piller og drakk det med 40% alkohol.. er dette skadelig?

Kvinne, 14 år fra Troms
Ja det kan være skadelig. Piller og alkohol er en dårlig kombinasjon, og en forgiftning med pustestans kan i verste fall bli resultatet. Å drikke alkohol i så ung alder er heller ikke noe en anbefaler. Sjekk denne linken her om Ungdom og alkohol. Det er viktig at din venninne oppsøker hjelp for sitt problem. Det er samtidig viktig at en voksenpersonen, enten det er mor, far eller en hun har en god relasjon til får beskjed om denne hendelsen slik at hun får hjelp. Det er viktig at noen voksne får vite dette også fordi du skal slippe å føle at du har ansvaret for dette.