MDMA

Hei, jeg tok MDMA i helgen for første gang(veldig bra og gjennomsiktig krystaller) vi tok ca 130mg. jeg gledet meg veldig til å oppleve det alle hadde snakket om, men jeg istede for disse «bølgene» med oppturerer og god følelese, fikk jeg bølger med ekstrem angst og ble livredd. veninnnen min som har gjort MDMA før sa at det ville gå over og at de bra oppturene ville komme snart. Men de kom aldri! jeg hadde bare bølger med ekstrem angst og switchet mellom å være kokvarm og iskald(kaldsvette) hele tiden. venninen min sa at hun aldri har opplevd noen som har reagert sånn på MDMA og at huns aldri hadde opplevd noen som ikke fikk opptur. Alle de andre som var tilstede fikk en kjempe bra trip og sa det var helt fantastisk. jeg bare lurer på hva som kan ha vært galt med meg og hvorfor jeg bare fikk panikkangst? Jeg hadde spist lett og sunt og passet på og få i meg antoksidanter og nok vann. Medisiner jeg går på til vanlig: strattera(ADD) og Yasminelle(p-piller)

Kvinne, 20 år fra Akershus
Det er ikke uvanlig det du har opplevd. Alle kan få en dårlig rus av MDMA, uansett form eller mengde. Det er selvfølgelig enkelte ting man kan gjøre for å best mulig forebygge dårlige turer, som for eksempel være uthvilt og psykisk stabil, trygg og mett, men det er ikke noen garanti for noe uansett. Det kan være mange årsaker til at du opplevde dette. Kanskje du var litt nervøs for hvordan du skulle reagere. Eller kanskje du bare rett og slett fikk en ubehagelig rus og ikke klarte å «snu» følelsene, at du fastnet i angsten. At det har noe med de medisinene du går på, er vi ikke sikre på, men antageligvis har det ikke mye å si. Det kan godt være at du fikk en sterkere reaksjon fordi du tar det i kombinasjon med Strattera, men dette har vi ikke noe grunnlag for kunne uttale oss om. Men man kan få dårlige rusopplevelser av kun MDMA også.
Som du skjønner er det du opplevde verken uvanlig eller har en klar årsak. Man vet aldri hvordan man reagerer på et rusmiddel, noe du opplevde nå.