Sniffe mel

Hei, jeg driver å jobber med å sette opp et teaterstykke. en av rollene skal være en rusmisbruker og jeg har lyst til at publikum skal se at han sniffer kokain. Jeg vil selvfølgelig ikke gi skuespillerne ekte kokain, men jeg tenkte å prøve med for eksempel mel. Så da lurte jeg på om dere vet noe om det kan være farlig på noen måte å sniffe mel, eller om dere vet om noe annet som er helt ufarlig.

Mann, 19 år fra Oppland
Det er ikke noen stor risilko forbundet med å sniffe mel. Men om det blir mange øvelser, prøver og forestillinger kan jo skuespilleren bli temmelig tette i nesa etterhvert. Når det gjelder utseende, er mel OK, men det er kanskje litt «lett», slik at det fort blir en liten «melsky». Kokain har en litt annen og «våtere»/»tyngre» og mer klumpete konsistens enn mel. Litt avhengig av hvor nær publikum sitter, kan det være en idé å lage til noe som likner enda mer.  Dere kan jo forsøke med ulike varianter. Her er noen ideer til hva dere kan bruke, enten alene eller i kombinasjoner: sukker, bakepulver, laktose, melkepulver, vitaminpulver, druesukker, askorbinsyre (flere varianter av disse, kanskje i kombinasjon, brukes ofte i teater og filmsammenheng).
PS: Kokainet på bildet er ganske brunaktig i fargen, men det er helt troverdig om det dere bruker er hvitt.