Har sluttet etter 8 uker bruk

Hei jeg har sluttet med amfetamin etter 8 uker bruk og jeg vet at uken som kommer vil jeg være jævlig trøtt før alt blir bra ijen. Siden jeg har brukt i ferien fra jobb tidligere år og sluttet når jobb begynner igjen. Jeg lurer på om du vet om noe jeg kan gjøre for å slippe å føle meg så trøtt??? Da tenker jeg vitaminer å andre sunne og lovlige ting?

Mann, 26 år fra Rogaland
Så bra at du har bestemt deg for å slutte! Det du kan gjøre er å kjøpe et vitamin og mineral tilskudd. Det er vanskelig å si for oss hvor mye det vil hjelpe mot å føle seg trøtt, men det er uansett bra for deg etter at du har sluttet med amfetamin. Trening kan også være med på å gi deg overskudd. Det kan også være fint for deg å vite at når man slutter med amfetamin kan man få psykiske utfordringer som angst. Dersom dette blir plagsomt for deg kan det være fint å snakke med noen. Det kan derfor være greit å fortelle det til noen i omgivelsen din som du stoler på. Hvis du ikke har noen du kan snakke med, kan du for eksempel ringe Mental helse hjelpetelefon. De har døgnåpent og er gratis. Lykke til!