Svar fra to tidligere innlegg om utbalndet amfetamin eller kokain

Når man kjøper amfetamin/kokain er det ofte ukjent når det ble produsert, og det er derfor vanskelig å vite eksakt hvor lenge det holder seg. Man kan for eksempel gå utifra at holdbarheten av amfetamin er ca. ett år etter at man har kjøpt det, hvis det oppbevares tørt, mørkt, kaldt og luftfritt. Amfetamin/kokain som er blandet med vann i en zippose vil antageligvis råtne etter en stund og det er veldig lite sannsynlig at det fortsatt vil ha noen virkning etter tre år. Dette skrev dere til meg når eg spurte om faren vist min sønn kunne funnet gamle rester av utblandet amf el kokain ved uhell fra mitt tidligere liv som helgemisbruker Jeg har skrevet til dere 2 ganger om utblandet kokain eller utblandet amfetamin går utpå dato. Første gangen skrev dere dette at det ville råtne innen 3 år,andre gangen skrev dere det sikkert ville være litt virkning selv om det hadde lagt med vann i 3 år i en zip pose.
Eg har eksperimentert med en tom zip pose i vaskemaskin og var den ørlite åpnet så ville det komme inn litt vann å posen lukke seg pga vakum. Da ville en brukerdose med utblandet amfetamin eller utblandet kokain blitt blandet med vann. Hadde han smakt på det da så ville jo han fått i seg alt pga det var blandet med vann. Men som dere skrev her først ville ikke en brukerdose utblandet amfetamin el kokain råtne etter lagt i vann 3 år i en zip pose ? håper dere kan bekrefte det for meg så eg vet det er rett. Er ikke så mye hjelp å få gått til psykolog så lenge eg vet han kan få i seg noe farlig.Men dere skrev jo at utblandet amf el kokain ville råtnet i vann etter 3 år,og regner jo med at rester av utblandet amf el kokain ikke ville hatt mye effekt etter 3-4 år.Rein amf el kokain hadde vel hatt det,men utblandet amf el cola hadde vel gått dårlig når blandestoffene hadde gått dårlig.Dette var siste spm,men håper dere kan bekrefte det dere skrev første gang at utblandet amf el cola ville råtnet i vann etter 3 år.Harhørt det ville råtnet lenge før. For hadde han uansett fått i seg små rester pulver så smaker jo det meget bittert som dere sier og spyttet det ut igjen. Men er det blandet med vann så ville jo han fått i seg hele dosen. men det råtner vel etter 3 år i vann som dere sa

Mann, 30 år fra Hordaland
Beklager om du opplever at du har fått sprikende svar fra oss. Det er vanskelig å sette en eksakt dato for hvor lenge amfetamin/kokain holder seg før det mister virkning. Men amfetamin og kokain vil miste noe av effekten med tiden, særlig hvis den ligger åpen og ikke forseglet. Om kokainen/amfetaminen blir blandet med vann og vaskepulver, vil nok det råtne etterhvert. Så konklusjonen må vel bli at 3 år gammel amfetamin/kokain som har vært gjennom vaskemaskinen noen ganger, vil være ødelagt og ikke ha effekt.
Det vi tenker kan være siste påstand i denne saken, er at dette ikke er noe du bør gå og bekymre deg for. Man kan kanskje si at det er teoretisk mulig at det du frykter vil skje. Men sjansen er så mikroskopisk at i praksis er det det ikke mulig at din sønn vil få i deg noe av dette.
PS:
Grunnen til at vi nevnte psykolog, er at dette er noe du tydeligvis bekymrer deg mye for, noe som ikke kan være godt. Psykologen kan selvfølgelig ikke fjerne sjansen for at dette kan skje, men kanskje hjelpe deg til å bli trygg på at dette ikke er noe å bruke veldig mye tid og bekymring på.