Spore hasj i urin

Hei. Røyker hasj i helgene (1-2 ganger per helg), og en sjelden gang i ukene. Har gjort dette siden midten av juli, og lurte på hvor lang tid det vil ta før THC ikke kan påvises i urinen lenger etter siste bruk? Jeg trener regelmessig, og har generelt høy fettforbrenning.

Kvinne, 23 år fra Akershus
Ved enkeltinntak kan THC (det viktigste rusgivende virkestoffet i cannabis) spores i urin i rundt 7 dager. Ved hyppig bruk lengre, og ved daglig bruk i opptil 6-10 uker. Siden du har røyket flere ganger i uken, vil det nok være mulig å spore THC i urinprøvene dine i mer enn ved enkeltinntak. Hvor lenge er vanskelig å si, da dette er individuelt, men i hvertfall noen uker. Trening og forbrenning har lite å si da THC lagrer seg i fettvevet.