Skoleprosjekt om rus.

Hei! Jeg har en skoleoppgave om ungdommer og rus, så derfor lurte jeg på: 1. Hva gjør narkotika med ungdommer? 2. Hva er faren med å bruke narkotika? Håper dere svarer raskt!

Kvinne, 14 år fra Troms
Det er vanskelig for oss å svare konkret på hva narkotika gjør med ungdommer og hva faren med å bruke narkotika er. Det er veldig individuelt hvordan de forskjellige narkotiske stoffene virker og faren med å bruke de forskjellige narkotiske stoffene. Det vi vil anbefale deg er å lese forskjellige nettsider som omhandler hva de forskjellige narkotiske stoffene gjør og hva som er faren ved det enkelte stoffet. Folkehelseinstituttet har en god nettside som du finner her. Oslo kommune har laget en foreldrebrosjyre med informasjon du kanskje kan bruke. På rusinfo.no kan du også finne informasjon om de narkotiske stoffene. Rustelefonen har også noen sider om veiledning til skoleoppgaver. Denne siden finner du her
Lykke til.