Ritalin, Concerta, cannabis, amfetamin

Hei, i overigår så fant jeg nøkkelen til safen til min mor så jeg tok all Ritalin og concerta som var inne der, og jeg knuste ritalinene og sniffa det, og jeg tok sånn 100 mg den dagen, også på kvelden kjøpte jeg amfetamin og sniffa ca 1 g med det, også røyka jeg masse cannabis også. Og jeg tok å rulla en joint også slikt jeg rundt jointen og rulla den i Ritalin og røyka det.. Også tok jeg concerta piller så tok 72 mg med concerta.. Er dette farlig? Og isåfall hva kan skje? Hvordan er kombinasjonen av alt dette? Er støl i hele kroppen nå, for tok dette over 2 dager ca, uten søvn,mat og drikke.. Jeg har så mange spørsmål som jeg sku hatt svar på.. Så kan dere fortelle meg bare litt om det her?

Kvinne, 18 år fra Hedmark
Ritalin og Concerta inneholder det samme virkestoffet, metylfenidat. Dette stoffet har en virkning som minner om amfetamin (men ikke like potent). (Det har nok liten hensikt å røyke dette stoffet.) Alle sentralstimulerende stoffer har til felles at de er belastende for hjertet. Det er også en viss risiko for at man skal få mentale/psykiske bivirkninger av dem. Alt dette kan du lese mer om på våre siderFakta om ulike rusmidler. Der finner du utfyllende informasjon om både amfetamin og cannabis også.
Generelt kan vi si om blanding av ulike stoffer at virkningen blir mer uforutsigbar og de forskjellige virkestoffene kan påvirke hverandre. Det er liten tvil om at bruk av disse stoffene kan være skadelig i lengden, og hvilke skader du risikerer å pådra deg, finner du mer om på faktasidene om ulike rusmidler.