Kombinere to produkt

Går det bra å kombinere postafen og panodil zapp? Stod at postafen kan kombineres med paracett en til to ganger, og det er jo på en måte det samme??

Kvinne, 19 år fra Sogn og Fjordane
Det står ingenting i felleskatalogen om at man ikke bør kombinere Postafen og Panodil. Du har rett i at Panodil og paracet er mye av det samme; begge medikamentene har virkestoffet paracetamol. Man skal uansett alltid være forsiktig med å blande ulike medikamenter, men om du tar foreskrevet/anbefalt dose, og dette er noe du gjør i sjeldne tilfeller, vil vi tro at det ikke er noe i veien for det. Det vi kan tenke oss er at du risikerer å bli litt trøtt.