Metadon/Sobril og trening

Jeg er 43 og har hatt motivasjon, men har hele tiden kjempet om kampen å bruke Sobril ved siden av. Har utredet PST og har daglige mareritt og lignende, men Metadon har fått meg ut av all kriminalitet, og opiatmisbruk. Men i dag er trening mitt «dop». Hvis man ikke misbruker Metadon eller disse tre Sobrilene jeg får, og trener gjevnlig, så kan man vel leve et normalt liv?

43 år fra Hedmark
Du sier ikke noe om hvor lenge du har brukt metadon, eller i hvilke mengder du bruker det. Hvis du er stabil på en fast mengde metadon, så er det ingen ting i veien for at du kan leve et helt normalt liv, og trene mye. Hvis du nylig har begynt på metadon, kan det hende du etter hvert kan justere dosen noe ettersom du kjenner hva som er passende for deg. Dette kan du kanskje ta opp med legen din eller ev. andre kontakter du har i LAR. Når det gjelder Sobril, kan det jo virke som du har behov for å bruke det i alle fall i perioder. Det optimale hadde kanskje vært å klare seg uten Sobril i det hele tatt, men det er jo ikke noe galt i å bruke noe i de periodene det er størst behov for det. Det framgår ikke av det du skriver om du får dette av legen eller ikke, men det vil vel uansett være nyttig å ta opp saken med legen din. Det er heller ikke noe i veien for å trene mye samtidig som du bruker noe Sobril.