Hasj

Når man røyker hasj, er det da som regel en dose det er snakk om hver gang? Eller er det vanlig å røyke flere doser på en dag?

Mann, 57 år fra Møre og Romsdal
Hvor mye en person røyker på en gang eller på den dag, er nok svært individuelt. Det er ikke noen fasitsvar på akkurat dette. En brukerdose cannabis kan være alt fra 0,2 gram til 1 gram (som er ganske mye, men det er noen som røyker såpass også), det spørs hvor «erfaren» brukeren er. Hvor ofte man røyker i løpet av en dag, kommer nok også an på hvem du spør. For å ta en sammenligning: Mens noen drikker vin en gang i blant (for eksempel i helgene), drikker andre oftere. Noen drikker hver dag. Noen holder seg til ett glass, mens andre tømmer flaska. Og enkelte drikker dagen og kvelden gjennom, hver dag. Sånn er det nok med hasjrøykere også.