Om Hasj

jeg er veldig avhengig av hasj… jeg er snart 17 år i september. jeg elsker hasj. jeg vet at hasj e ikke farlig… alle tror det er farlig. lol. det er bare tull… jeg bruke hasj nesten hverdag. min foreldre veet ikke at jeg bruke det.. hilsen lillejente..

Kvinne, 17 år fra Sør-Trøndelag
Dette er vel egentlig ikke et spørsmål, og vi skal heller ikke forsøke å overtale deg til å slutte å røyke hasj. Det vi vil si er at all bruk av rusmidler kan ha negativ virkning på helsa, også hasj. Jo mer man bruker av et rusmiddel, jo større sjanse er det for å pådra seg skader. Det kan være at du ikke føler at å røyke hasj er farlig for deg nå, men det betyr ikke at du er immun mot å få plager som følge av det senere. Du kan jo lese litt om hasj her.
Man kan jo kanskje også påstå at avhengighet i seg selv er en negativ konsekvens av å bruke et rusmiddel. Hvis du skulle føle for å slutte, og trenger hjelp, anbefaler vi deg å ta kontakt med nærmeste helsestasjon for ungdom.