Kan man bli lett kvitt blodpropp i lysken?

Har etter noen skudd i lysken, nå fått en stor kul og en hard blodåre på den ene foten. Veit at lysken er en hovedpulsåre og at det derfor ikke er bra å ha blodpropp der. Er det mulig å bli kvitt den uten operasjon og helst på egen hånd slik at de rundt ikke forstår at det er noe som ikke er bra?

Mann, 28 år fra Nord-Trøndelag
VI er ikke helsepersonell så vi  kan nok ikke svare deg på dette. Det vi kan si er at vi anbefaler deg å ta kontakt med lege for en undersøkelse slik at du kan få riktig medisinsk hjelp for dette. Det er mulig at det holder med  medisiner og ikke operasjon, men det kan vi ikke ta en vurdering på. Legen har taushetsplikt så du trenger ikke bekymre deg for at de rundt deg får vite om dette så fremst du ikke forteller det selv. Som du sier selv, er det fare for blodpropp ved injisering av rusmidler i lysken.