heroin og xanax

Kan man blande xanax i heroinskuddet. Vet de 2mg gjorde vi det alltid med for det forsterket effekten. Men disse 1mg lilla vet j ikke . Er samme virkestoff så…? tnP

Mann, 34 år fra Hedmark
Vi er litt usikre på hva du spør om. Vi vet at det forekommer at noen blander heroin med Xanax/ Xanor (Det som heter Xanax i andre land selges i Norge som Xanor). Dette kan være farlig da det øker sjansen for overdose. Det vi er usikre på er hva du mener med «Vet de 2mg gjorde vi det alltid med for det forsterket effekten. Men disse 1mg lilla vet j ikke . Er samme virkestoff så…? «
Virkestoffet i Xanor og Xanax er alprazolam. Som du kan se på disse bildene, er Xanor 0,5 mg og 1 mg lyserøde/rosa. Det kan være de du mener.  Det er det samme virkestoffet i Xanor 1 mg som i Xanor 2 mg, men Xanor 1 mg har mindre virkestoff i seg (er svakere) enn Xanor 2 mg.
https://www.felleskatalogen.no/medisin/foto-xanor-xanor-depot-pfizer-565512