Mulighet for støtte til opphold på rehabiliteringssenter?

Hei, Hvis man har problemer med alkoholmisbruk, er det da mulig for støtte til behandling av dette på et rehabilitetssenter? De skal fort ha 100 000 kroner eller mer. Det er svært mye penger og vanskelig for en pensjonist å kunne betale så mye.

Mann, 69 år fra Akershus
Det er ikke så lett å få offentlig støtte for å benytte seg av privat behandling. Derimot finnes det mange tilbud i spesialisthelsetjenesten for rusavhengige. En del av disse er jo private steder, men de som har avtale med helseregionen, betaler man ikke for selv. Så det er mulig å få plass i behandling uten at det koster deg noe. Det du trenger er en henvisning fra legen din, som sender det videre til aktuelt behandlingssted slik at de eventuelt kan fatte vedtak om plass. På Fritt Sykehusvalg sine sider finner du en oversikt over behandlingssteder.