Dama mi + piller og amfetamin

Hei. Jeg og dama mi har vært vært sammen nesten hver dag i over et år før vi ble kjærester dvs, hang sammen (begynte flørte å vise følelser etter ca halvt år) , både hun å jeg ruser oss jeg har vel vært hardest på amfetaminen å pillene mens hun har visstnok holdt seg til amf. men etterhvert mer å mer piller mest for å «roe ned nervene/hue» Men i vinter dro vi to uker til syden å vi nyktret oss begge to og begge lærte hverandre å kjenne mye bedre og fikk virkelig øyne opp for hverandre iogmed at vi i tiden før hadde hengt sammen så å si hver dag å det var en «bratt» sommer i fjor for å si det mildt. Å jeg har en sønn fra tidligere som da var 3 år, (har aldri ruset meg eller hatt «varer» hjemme når han har vært hos meg, men siden det ikke var så stabilt rundt meg, nektet min x meg samvær i en periode på totalt ca et halvt år men med noe samvær innimellom , å jeg har full forståelse for dette iogmed at det var jeg som la løpet mildt sagt da hun fikk vite at politiet kom å hentet meg midt på natta å fant b.l.a. amf, og annet ulovlig oppbevart på min bopel, pga tyveri av en båt (som jeg ikke hadde som formål å bruke til «vinningskrim», men fordi jeg kjedet meg å måtte slå av impulskontrollen) å hun fikk seff videre da vite at jeg drev med salg i store kvantum i tillegg så jeg klandrer ikke henne et sekund. å nå etter nyttår så har ting roet seg betraktelig,
jeg har fått jobb offshore , å fått normalt samvær igjen da det ikke er så «bratt» som i fjor men skal ikke legge skjul på at jeg har jo forstatt noen perioder som jeg fortsatt er litt av å på men aldri i tiden fø jobb og tiden min sønn er hos meg , å nå har det seg sånn at kjæresten min å meg snakker mye om å flytte sammen , å hun er for det meste av tiden hos meg, vi har snakket mye om dette m å nyktre oss sammen i lenger enn kun to uker osv , men her for snart to uker siden dro hun plutselig hjem til seg selv fordi hun trengte å ha litt tid for seg selv , å det er forståelig siden jeg ikke er verdens enkleste å bo sammen med siden jeg har bodd alene i snart 3 år . men jeg vet at når hun «rømmer» litt vekk fra hverdagen å vil ha tid for seg selv så holder ikke hun seg like nykter som hun gjør sammen med meg å jeg blir usikker osv osv. å jeg har sagt at jeg ønsker et mer stabilt å rolig liv for oss begge i fremtiden å kutte ut endel folk fra miljøet ,det har jeg gjort så jeg sitter igjen med non få venner jeg kan telle på en hånd å det holder for meg, men hun har stadig kontakt med mange av dem jeg helst prøver å unngå , sier ikke at jeg er sjalu, og jeg vet hun vil være med meg å jeg vil bare være med henne for jeg har ikke truffet en jente som jeg har følt det jeg føler for henne. å egentlig vet jeg nesten ikke hvorfor jeg skriver til dere her men jeg har lest endel av de andre innleggene og siden jeg føler meg ganske rådvill , så er vel egentlig spm mitt har dere eller noen andre der ute noen gode råd til meg ????? Hilsen frustrert.no

Mann, 28 år fra Telemark
Gratulerer med å få mer og mer orden på livet ditt og på rusprobmene dine, det er bra jobbet. Veldig hyggelig for dere at dere har funnet hverandre. Slik vi forstår deg er du usikker på om kjæresten din er like motivert som deg til å nyktre seg og starte et (mer eller mindre) rusfritt liv?
Det første vi tenker er at det er viktig at dere snakker sammen og lager noen klare regler i forhold til rusbruk før dere eventuelt flytter sammen. Det er velkjent at rusavhengige kjærester kan dra hverandre både ned og opp. For at dere skal klare å få et godt samliv er det derfor viktig at dere har samme mål og oppfatninger hvordan ting skal være. Vi tenker at dette er noe du bør ta opp med kjæresten din. Diskuter hvordan dere ser for dere ting, hvor mye rusing som er ok, hvem som er velkommen i deres hjem og ikke (i forhold til «rusvennene» hennes).
Ut i fra det du skriver kommer det ikke klart frem om du ønsker å slutte å ruse deg helt eller om du tenker at du vil fortsette slik du har det nå? Det tenker vi at er noe du bør tenke over, ikke bare for deres del, men også for din.
Det som er viktig er at dere er synkroniserte. Om du slutter først og hun fortsetter (eller omvendt), kan det bli vanskelig for deg å holde deg rusfri i ditt eget hjem. Da kan det i såfall være lurt tenke på om det er lurt å flytte sammen akkurat nå. Hvis dere begge ønsker å slutte helt, kan det jo være en fordel om dere får hjelp til dette, for eksempel gjennom en poliklinsk behandling der dere går til samtaler for eksempel en gang i uken.