Clenbuterol

Hei. Jeg har begynt på clenbuterol for å slanke meg. Jeg er 170 og veier 68-67. veide 70 før jeg begynte. Første gang jeg tok en tabelett så ble jeg veldig varm og svimmel. Jeg så ingenting og hørselen min ble dårligere. Men det varte bare i 1 min. Dagen etter tok jeg en ny tabelett å merket ingenting. Nå har jeg gått på det i 3 uker uten noe problem. Idag skulle jeg ta negler hos en dame. Hadde kun spist en yogurt. Når jeg satt der ble jeg veldig kvalm og følte jeg måtte spy. Plutselig ble jeg svimmel og måtte ut å ta luft. Alt gikk rundt. Så satt jeg meg ned i 1 min og ble bedre. Det skjedde 3 ganger og jeg var utrolig dårlig. Jeg måtte bare gå der ifra. Gikk hjem å spiste og nå er jeg mye bedre. Går på diett og spiser ikke like mye som jeg pleier å gjøre. Tror dere dette er pga clen eller at jeg ikke har spist så mye disse dagenè«ukene?

Kvinne, 18 år fra Hordaland
Clenbuterol er en atsmamedisin som noen også bruker til å slanke seg med. Dette er utenfor vårt fagområde, så vi vil være forsiktige med å uttale oss om dette. Vi anbefaler deg å snakke med Dopingtelefonen på 800 50 200. Du kan også stille et spørsmål på klaraklok.no, der har de helsepersonell som kanskje kan gi deg et bedre svar.
Du kan lese mer om clenbuterol i et spørsmål fra lommelegen her. Som du selv kan lese, kan clenbuterol være skadelig og potensielt farlig for deg. Om det var derfor du fikk en reaksjon, kan ikke vi svare på, det anbefaler vi deg å snakke med legen din om.