Pårørendehjelp

Hei! Har dere oversikt over hvor man kan henvende seg når man er pårørende til en narkoman og trenger hjelp? Har man noen rett til hjelp i det hele tatt?

Kvinne, 51 år fra Hordaland
Dere har rettigheter som pårørende, og det kan dere lese om på Helsenorge.no, som er en offentlig informasjonsside.
Landsforeningen mot stoffmisbruk, LMS, har pårørendesenter som dere kan ringe til.
Stiftelsen Bergensklinikkene driver kurs og støtte for pårørende, og Norske kvinners sanitetsforening driver veiledningssenter for pårørende rundt om i hele landet, og det nærmeste for Hordaland blir i Veiledningssenteret i Haugesund. Noen behandlingssteder driver også pårørendesamtaler dersom en i familien er i behandling.
Dere kan selvsagt også ta kontakt for samtale med deres egen fastlege.
Dere er også velkommen til å ringe oss på 08588 mellom 11-19 alle dager, onsdag fra 10-21.