MDMA i lang periode

Hei! Jeg er en gutt på 18år og jeg har tatt mdma cirka hver helg siden slutten av december. har merket noe som skjer i hodet mitt når jeg drikker, kan ikke helt forklare hva som skjer, men det har vært ille i perioder. Har begynt å få litt gulere øyer, noe jeg bekymrer meg for at kan ha å gjøre med leveren. Skader MDMA leveren eller hva skjer? burde jeg oppsøke lege?

Mann, 18 år fra Akershus
Det er vanskelig for oss å gi en eksakt forklaring på hva som er grunnen til dette.Alkoholens påvirkning av sentralnervesystemet gir hevet stemningsleie, redusert feilkontroll, økt impulsivitet, kritikkløshet og økt risikovillighet. Så ved å blande ecstasy og alkohol kan du risikere å bli mer risikovillig i tillegg til at blandingen gir en ekstra belastning på kroppens organer.
Ecstasy kan gi svært alvorlige skader på kroppen, som akutt nyresvikt, leverskade og livstruende forstyrrelser i blodets sam­mensetning. Slike alvorlige virkninger er sjeldne, men kan inntreffe selv uten kombinasjon med fysisk aktivitet.( KIlde: Helsedirektoratet.) . Vi anbefaler deg å ta kontakt med legen din for å sjekke dette nærmere.