Hjelp til en som sliter med hasj og amfetamin

Hei! Har ett spørsmål…Har en stesønn i hus som sliter med bruk av hasj/speed og vil utav dette. Er det noen her inne han kan ringe og få råd/veiledning om hvordan han evt kan søke videre hjelp? Haster!

Mann, 43 år fra Rogaland
Han kan selvfølgelig får råd og veiledning av oss her på RUStelefonen, enten på telefon (08588, alle dager mellom 11 og 19), eller på chat (hverdager mellom 14 og 17). Om han ønsker seg inn på behandling, trenger han henvisning fra en lege eller ruskonsulent på NAV. Du finner en oversikt over de ulike behandlingsalternativene hos Fritt sykehusvalg. (Velg sykdom/behandling: Rus og avhengighet, Velg behandling: Illegale rusmidler, Velg region: Helse Vest – du får så en liste som kan sorteres etter sted og type behandling.) Han kan også få veiledning om behandlingsalternativene hos Pasientrådgivertelefonen (800 41 004, åpen hverdager mellom 8 og15). Det kan også tenkes at han finner siden Rushjelp.no nyttig. Her finner han selvhjelpsprogrammer som er beregnet for personer med milde til moderate alkohol-, cannabis- eller kokainproblemer. Det kan også tenkes at han vil ha nytte av disse selvhjelpsprogrammene for å slutte med hasj.