Hasj og pusteproblemer

Hei, jeg prøvde nylig hasj og nå i ettertid har jeg slitt med at jeg føler jeg ikke får nok luft. Jeg sliter med å puste normalt og føler at det er noe som blokkerer luftveiene. Hva burde jeg gjøre? Jeg er redd for at det kan være noe farlig som kan resultere i at jeg plutselig slutter å puste.

Mann, 17 år fra Rogaland
Du skriver ikke om du røyker til vanlig. Hvis du ikke gjør det kan det kanskje være det uvante med å ha trukket røyk inn i lungene som gir det følelsen av å ikke få nok luft. Ellers kan det å oppleve problemer med pusten være en fysisk reaksjon på en angst følelse, noe som også kan oppstå etter å ha røyket hasj. Eller kanskje du er allergisk, og det kun er tilfeldig at du prøvde hasj på samme tid som pollenperioden begynte? Uansett hva som er årsaken til ubehaget du føler, vil det nok sikkert gå over av seg selv etterhvert. Det er ingen fare for at hasjinntaktet ditt vil gjøre at du pluteselig slutter å puste. Hvis du ikke føler deg bedre etterhvert bør du kanskje ta en tur innom legen for å sjekke at alt er som det skal.