Ettervirkning av Valium

Hei, Tok nå for 2 dager siden 10 x 10mg Valium og føler meg fremmdeles i bakrus. Hvor lang tid kan jeg forvente at det tar før dette gir seg? og er det noe jeg kan gjøre/ta for og motvirke denne efekten?

Mann, 20 år fra Oppland
Du skriver ikke om du ofte bruker Valium i store doser, om du bruker det innimellom eller om det bare var denne ene gangen. Uansett er 100 mg en høy dose.
Valium inneholder virkeetstoff diazepam, og har lang virketid sammenliknet med de fleste andre benzodiazepiner. Overdosering av Valium kan føre til døsighet, ataksi og snøvlende tale. Koma, hypotensjon og respirasjonshemming kan forekomme. Overdosering fører sjelden  til dødelig utgang hvis Valium er tatt alene. MEN: bland aldri slike piller med alkohol eller andre dempende stoffer.
Hvis du har en normal leverfunksjon vil halveringstiden for Valium være 20-50 timer. Er leverfunksjonen din er dårlig kan halveringstiden bli det dobbelte, nærmere 70 – 100 timer. Ønsker du mere informasjon om Valium anbefaler vi deg å sjekke Felleskatalogen.
Det er nok ikke så mye du kan gjøre for å motvirke denne effekten, annet enn å ta vare på deg selv. Sørg for å hvile, spise og drikke normalt.