Urinveisinfeksjon og alkohol

Hei jeg går på en kur med penicilin der jeg tar 3 tabletter til dagen. Denne liten varer i 3 dager. Lørdag er siste dagen med tabletter. Det jeg lurer på er om jeg kan drikke alkohol på lørdag eller vil det ødelegge hele kuren?

Kvinne, 17 år fra Rogaland
Dette skal nok gå bra. Vi regner med at det er deg vi har chattet med. På lørdag er du ferdig med kuren og det betyr at det ikke lenger er særlig mer ødeleggende å drikke enn det ville vært ellers. Det er heller ingen spesielle advarsler mot å drikke på Selexid. Her kan du se selv (under «Forsiktighetsregler» ville det vært nevnt).
Når det gjelder selve infeksjonen regner vi med at du forholder deg til det legen har anbefalt.