Hvor lenge vil hasjbrownies kunne påvises i urinen?

Hei! Noen som ikke er meg vurderer sammen to kompiser å lage hasj brownies, 5g for å så spise dette. Dette er jo en betraktelig større mengde enn det som brukes når det blir røykt. Så noen som ikke er meg sitt spørsmål til dere er da, vil dette kunne påvises i en eventuell pisseprøve, 3 uker fra nå på dagen? Noen som ikke er meg har ikke røykt hasj siden i fjor juni, så toleransen er ikke-eksisterende.

Mann, 20 år fra Hordaland
Påvisningstid for THC (det viktigste virkestoffet i cannabis), er på rundt 1 uke ved enkeltinntak, og 6-10 uker ved hyppig bruk over tid. Hvordan rusmiddelet inntas har lite å si for påvisningstiden med mindre det er snakk om et enkeltinntak. Da kan det påvises litt lenger, men ikke mye. THC tas opp i blodet og skilles ut med urinen enten den røykes, drikkes eller spises.Påvisningstid vil alltid variere noe, og derfor er tallene vi oppgir veiledende og ikke absolutte. En helt annen ting er at den store mengden THC vil kunne gi en ekstra sterk ruseffekt som kan være ubehagelig.