Hvor lenge kan cannabis spores i urinen?

urinprøveHei! For 2 uker siden sluttet jeg å røyke hasj, da hadde jeg røyka 3-4 ganger i uka i ca. 1 mnd. Jeg har drukket over 3 liter appelsinjuice og 2,5 liter vann hver eneste dag i de 2 ukene. Jeg har også drukket 10 dråper klorin 1 dag i uka i de 2 ukene. Men i går så var jeg drita ful,l og fikk ved en uheldighet tatt 2 trekk av en joint. Hvor lenge vil det bli sport opp i kroppen?

Mann, 15 år fra Vest-Agder.
At du har drukket masse juice, vann og klorin har ganske sikkert ingenting å si for hvor lenge man kan spore THC i urinen din. Å drikke masse vann, jus eller klorin dagen da du skal ta urinprøve, kan gi utslag på urinprøven. Å drikke mye veske før en urinprøve kan føre til at konsentrasjonen av narkotika i urinen blir så lav at den faller under grenseverdien og ikke gir utslag. Det kan også ha innvirkning på urinprøven i form av at prøven viser lavt kreatininnivå (vann) og unormal ph-verdi (klorin, juice). Dette vil i så fall bli påpekt, og muligens føre til at prøvene blir erklært falsk negativ.
Forstår vi deg riktig, så var det to uker siden du sist røyka, og så tok du to trekk av en joint på lørdag. Ved hyppig røyking over tid, kan man spore cannabis i urinen i opptil 10 uker. At du røyka to trekk på lørdagen, kan ha noe å si for prossessen med å bli «clean», men skrur nok ikke tiden helt tilbake. Du bør regne med å ikke få rene prøver før om noen uker.