Hvor lenge sitter hasj/marihuana i systemet?

Jeg tok 3 trekk av en joint for et par dager siden, om det var hasj eller marihuana vet jeg ikke. Men jeg lurer på hvor lenge dette vil sitte i kroppen og hva jeg kan gjøre for at det skal gå fortere ut. Har hørt at det setter seg i fettvevet og at hvis man trener og svetter mye vil det gå ut fortere. Stemmer det?

Kvinne, 15 år fra Oslo
Både hasj og marihuana kommer fra planten Cannabis Sativa. Det er ingen forskjell i virkestoff/virkninger, og cannabis kan brukes som en fellesbetegnelse for begge.
Du lurer på hvor lenge cannabis sitter i kroppen etter inntak. Hvis du tenker på hvor lenge du er påvirket av cannabisen, er det omtrent like lenge som virkestoffet THC er i blodet ditt (noe som pleier å være opptil 12 timer). Du nevner at THC kan feste seg i fettvevet og dermed bli i kroppen over lengre tid. Dette stemmer, men her er det snakk om så mikroskopiske mengder at det ikke vil påvirke deg på noen måte, og heller ikke slå ut på blodprøve. Det kan derimot slå ut på en urinprøve i inntil en uke ved enkeltinntak. (Hvis dette var første gang du prøvde cannabis, eller det er mer enn to uker siden forrige gang du prøvde, vil det regnes som et enkeltinntak).
Det går rykter om måter å kvitte seg med THC raskere på, alt fra å drikke masse vann, til å trene mye og dermed svette det ut. Det er ikke dokumentert at noe av dette har virkning, når man svetter skiller man ikke ut fett, kun væske. Det er derfor høyst sannsynlig ingenting du kan gjøre for å få thc fortere ut av kroppen.