Hvor lenge kan cannabis påvises i en urinprøve?

urinprøveHei, jeg drakk litt får mye på en fest og da røyket jeg nesten en hel joint, ca 1gram i den men jeg er går på en urineprøvekontrakt og er litt stressa. Hvor lenge går før dette går ut av pisset altså at jeg er «clean»? Dette var første gang på 2 måneder. Hvis dette har noe si så jeg er ikke akkurat overvektig men jeg er ikke tynn heller, enn mellom ting kan man si. Hilsen stressa tenåring

Mann, 16 år fra Buskerud
Du skriver at du har røyket en del før. Hvis du har røyket hyppig over lengre tid er det mulig at det fortsatt kan påvises THC i urinen din etter to måneder. Hvis du derimot ikke har røyket så jevnlig før, og røyket kun en gang for første gang etter to måneder, vil dette kunne påvises i urin i opptil en uke. Vi kan ikke gi deg et helt nøyaktig svar, for det er ganske store individuelle forskjeller på folk. Vi tror ikke at vekten din har så mye å si, for du er verken tykk eller tynn. Vekt kan ha en marginal betydning for hvor fort kroppen utskiller stoffet, men ikke i ditt tilfelle.