Hvor lenge er det spor av thc i blodet.

cannabisHei. Var utfor en singelulykke med bilen, rulla rundt å slo meg litt. Tok en tur på sykehuset for sjekk, å ble tatt blodprøve av. Dette var på en onsdagskveld, lørdagen i forkant hadde jeg tatt tre-fire trekk av noe jeg ble fortalt var marihuana, ikke helt sikker. Aldri røyka før, å fikk ikke noe særlig virkning av det. Litt økt puls, å tørr i munnen. Tilbake til denne blodprøven, kan de finne rester av thc i blodet etter 4 døgn, eller er det borte? Å i tilfelle hvis de finner noe, kan det få noen konsekvenser?

Mann, 29 år fra Østfold
Påvisningstid av THC i blod er vanligvis inntil 1/2 døgn og det er derfor lite sannsynlig at de vil oppdage THC i en blodprøve etter 4 døgn. Det kan derimot slå ut på en urinprøve i inntil en uke ved enkeltinntak.
Sykehuset kan ikke teste ditt blod for rusmidler uten å informere deg om det, og du må gi ditt samtykke først. Konsekvenser for å kjøre bil med THC i blodet er de samme som hvis du kjører med alkohol i blodet.