Selvmord

blue-question-markJeg går for tiden rundt og vurderer å ta mitt eget liv og lurer på hva som skjer om jeg tar 100 tab med quetiapin 100mg pluss 100 tabl sobril 25mg er drit lei av å gå rundt og ha det jævlig er spilleavhengig og livet er i ferd med å gå til helvete

Mann, 50 år fra Oslo
Vi kan nok ikke gi deg noen oppskrift på hvor mye du må ta for å ta en dødelig dose medisiner. Både fordi det er utenfor vårt mandat, og fordi vi ikke ønsker at du tar livet ditt og ikke vil hjelpe deg til det.
Vi ønsker å fortelle deg at det finnes hjelp å få, og at alt ikke er håpløst selv om det av og til kan virke slik. Du forteller at du har det jævlig og at du er spilleavhengig. Det finnes hjelp å få både for depresjon og for spilleavhengighet. Vi håper du søker den hjelpen du kan få slik at du kan få livet ditt på stell igjen. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med legen din slik at du kan få en henvisning til egnet tilbud. For oss høres det ut som om et behandlingstilbud for spilleavhengighet kan være et sted å starte, og også en behandling for depresjonen din. Det kan dreie seg om en innleggelse eller en poliklinisk behandling, det vil si at du ikke legges inn noe sted men går jevnlig til samtaler hos en terapeut. Om du ønsker å undersøke litt på egenhånd om hva slags tilbud som finnes, kan du ta en titt på Fritt sykehusvalg sine sider. Der kan du finne mange tilbud for spilleavhengighet og for psykiske lidelser.
Det finnes også hjelp å få om du har pådratt deg gjeld. Du kan starte med å bestille en time hos en gjeldsrådgiver på NAV.
Om ting oppleves vanskelig og du har behov for akutt hjelp, kan du ringe psykiatrisk legevakt . Du kan også ringe Mental helse sin hjelpetelefon på 116123. Det er gratis, anonymt og døgnåpent. Du kan også ringe hjelpelinjen for spilleavhengige, på 80080040.
Vi håper at du vurderer å ta kontakt med noen av disse, og at du tar kontakt med legen din og snakker med h*n om det du sliter med.