Hvordan bli «normal» igjen etter narkotika?

ecstasy litenSist jeg festet tok jeg mdma og noe som heter 2c-E. «Trippen» varte i flere timer, og ble til slutt veldig ubehagelig. Nå er det jo snart 2-3 dager siden, men jeg føler meg fortsatt svimmel og skjelven i kroppen. Jeg bruker også antidepressiva daglig, og legen min har sagt at blandingen mellom narkotika og antidepressiva kan gjøre at jeg havner i en slags psykose. Hva kan jeg evt gjøre for å bli «normal» igjen? Føler meg ikke helt som meg selv.

Mann, 23 år fra Oslo
Når det gjelder blanding av narkotiske stoffer og antidepressevia, er det veldig varierende virkninger. Det kommer helt an på hvilet stoff det er, og det kommer an på personen som tar det er disponert for skadervirkningene eller ikke. I ditt tilfelle anbefaler vi deg å snakke med legen om dette.
Men det at du fortsatt er svimmel og skjelven i kroppen betyr ikke at det er noe permanent galt med deg eller at du er psykotisk. Etter såpass heftige rusopplevelser som du har hatt, er det ikke unormalt å føle deg utafor i noen dager. Det er ikke så mye du kan gjøre for å bli «normal» igjen.