Ecstasy og GHB

Vi er 5 ungdommer som har et prosjekt på skolen om rusmidler. Oppgaven våres er Ecstasy og GHB. Vi lurer på hvor mye disse rusmidlene koster per gramm. og hva dette gjennomsnittlig koster hvert år for en forbruker.

Mann, 15 år fra Rogaland
Priser på ecstasy og GHB (og alle andre illegale rusmidler) er varierende, både fra sted til sted og til forskjellige tider. Hvis det er mange som selger GHB i en by kan det føre til at prisen går ned. Motsatt kan det bli dyrere dersom GHB er vanskelig å få tak i, og det kanskje bare er en som selger (og mange som vil kjøpe).
Hvor mye en forbruker kjøper på et år vil også variere mye, og det finnes ingen kvalitetssikret oversikt over hvor mange som bruker disse stoffene, eller hvor mye og ofte de bruker. Noe årlig gjennomsnitt er det derfor vanskelig å si noe om.
Dere kan lese om stoffene i våre brosjyrer om GHB og ecstasy.