Dop i drink??

blue-question-markHei. Jeg lurer på om mannen min langs blitt dopet når han har vært på byen. Han kom hjem fra byen i natt, virket helt fjern men samtidig klar. Kan totalt gjøre rede for seg selvom at virker borte.. Jeg har kontakt med han hele tiden etter at jeg har lagt han. Jeg vil ringne ambulanse for sikkerhetsskyld (jeg er gravid og også ganske engstelig) men da blir han kjempe lei seg. (Noe som hvertfall er uvanlig!!!) Sier han husker på vei hjem i taxien å plutselig ha mistet synet før han spydde masse. Spydde av seg selv mange ganger (4-5 ganger) Vi har vært sammen i 8 år så jeg vet hvordan han er når han er stup full, og dette er ikke slik!! Kan han ha blitt dopet??!!!

Kvinne, 25 år fra Oslo
Det er umulig for oss å vite om din mann har blitt neddopet eller om han har drukket for mye. Om du har mistanke om at mannen din har blitt neddopet anbefaler vi at han får tatt en urinprøve så fort som mulig. Det enkleste er nok å kontakte fastlege eller legevakt for dette. Ved en blod- eller urinprøve kan de teste han for eventuelle narkotiske stoffer. Dette bør gjøres så snart som mulig fordi mange narkotiske stoffer går veldig raskt ut av urin og blod.