Thc ut av kroppen

cannabisHei, lurer på hvor lenge THC blir i urinet. Det står mye forskjellig på nettet så jeg finner ikke noe konkret svar. Jeg har røykt rundt 2-3 joints hver helg i 1 1/2 måned. Jeg trener hver dag i uken og er veldig aktiv. Har ikke røykt på 1 1/2 fra idag av. Kan det fortsatt spores i urinen og hvis er det lenge til det går ut?

Mann, 15 år fra Møre og Romsdal
Ved enkeltinntak vil man kunne spore thc i urinen i opptil en uke. Om man røyker ofte og over tid, vil det kunne spores en god stund lengre. Trening har ingen effekt på hvor lenge stoffet kan spores i urinen. Det som har betydning er hvor ofte du røyker, hvor mye du røyker og hvor lang tid du har røyket, samt styrken på cannabisen (THC mengden). Du skriver at du har røyket hver helg i 1 1/2 måned. Hvis det innebærer at du har røyket fra fredag til og med søndag kan du etterhvert ha opparbeidet ganske høye THC verdier som kroppen trenger tid til å kvitte seg med. Om du med 1 1/2 mener 1 1/2 uke, vil man høyst sannsynlig kunne finne spor av thc i urinen din om du blir testet for det. Det tar nok minimum 2 uker, maksimum 6 uker før det ikke gir utslag på urinprøve lenger. Normalen vil ligge på 3-4 uker.